Tis 31/3-09

Johoja nu är det mycket, matten har djuren den här veckan. Han bonden, frun och hunden är borta på semester en vecka, skönt för dom men Jag då?? jag fick tydligen åxå vara hel ledig från matten något om att hon är trött osv..
Nu hotade hon om det här med flätor ikväll vi får väl se om hon kommer ihåg det??.

Helgen som var, var hon och maris familj på massa mässor. Så då glömdes jag bort igen, neej det får vara slut på detta.

Idag är det +7 grader strålande sol och lite blåsigt, bra tycker matten då kanske det äntligen börjar torka upp all Dj"vla lera överallt, Nu kommer vi hästar in med ett ton lera på våra kroppar. jopp det är nämnligen dödsskönt att ligga och gnugga hela kroppen i leran, ja vi håller ju på att tappa all vinter päls. Fast än jag är liten står matten i ett moln av snövita hår som fastnar på henne överallt. Hon nyser och det kliar tydligen även på henne, ganska roligt faktiskt.

Nix nu skall det kontoras, måste ju hinna med båd jobben... tjenixen hörs Nikkisan

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas solen torkar bort leran sa att ni kan ova pa lite tricks som jag far se nar jag kommer hem - hoppas ni ovar ordentligt, jag kommer ju hem jattesnart!

2009-04-01 @ 16:16:17
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/
Postat av: sofie

Nu ar det dags for uppdatering, jag har ju ingen koll om vad som hander dar hemma pa garden - den informationen man far av krister ar torftig om nagot. Men det ar ju jattebra att ni antligen fatt ordentligt med jobb sa att ni kan dra en lattnadssuck! Krister berattar att han arbetat nastan hela lovet och att hela familjen varit samlad for att vara med.

Ecuador ar sig likt - och jag ar antligen tillbaka i civilisationen i Quito igen, bara for att lamna den igen imorgon da jag ska tillbaka till djungeln for lite fler aventyr!

Ha det bra! Kramar!

2009-04-12 @ 01:05:45
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0