Måndag 15/12-2008

Skrammel... Idag var matten jätte pigg... Vi har nu hittat en rutt som funkar, vi går över bron och på andra sidan till stationen. Snattar dem där tidningarna  ( jaa först får ju jag träffa en del resenärer och så får jag äta gräs på ett berg vid stationen..) Sen går vi igenom dom svåra grindarna och så är vi på vår sida igen och nu går vi hemmåt.. Rundan tar en timme och en kvart inklusive gräsätning.
?%&#"!)((/ Mötande?? Jag måste bara få berätta en konstig sak.. vi möter ibland tvåbeningar som inte kan gå som hästar joo dom har fyra ben joooo först dem där vanliga sen har dom stela pinnar (stavar säger matten) men stava det är ju det hon kan annrs skulle det ju inte bli en blogg) jaa iallafall dom har pinnar i händerna och försöker gå som en häst Och dom är helt Värdelösa på det ..Först är en del pinnar för långa andras är för korta sen har dom fel tempo det ser ju för roligt ut när folk försöker gå som hästar men för oss hästar tar det ju bara en timme så kan vi ju gå hyfsat.. så undrar vem som är smartast??  Matten berättade att nu var det bara 9 dagar kvar till hjul haa vi har ju hjul över hela gården häst vagnar skottkärror bilar traktorer mm så hur kan det vara hjul snart?? jaa hon är ju för knäpp men hon sa att man kan önska sig hjul klappar jaha jag som inte gillar klappar så där värst joo om dom är mjuka och på bogen där kan man klappa ganska mycket faktist men mest klia på mina framben borde man inte kunna få hjul klia?? neej hon sa då att det betyder nåt sorts present jaha som -Hej jag heter Nikita eller?? suck -neej nån grunka som man kanske önskar sig. Man skriver en önskelista och kanske kan man få det då..Jag önskar mig en dragsele som passar så jag kan dra en vagn neej nu ljuger jag Matte önskar mig det. jag vill ha en läder grimma dem är skönare mot skinnet sen vill jag ha en riktig ryktborste. Läder tvål och smörja önskar sig matte igen. Man gummisnoddar såna med tråd runt. Till min man. Några väldigt små reflexar runt mina ben matte, tror att såna som hundar har skulle funka..
Mineraler önskar jag mig. Jaa här är ju lite hjulpaket vi önskar oss. Nu skall jag tänka ut hom det är något mer??
Tjipp Nikita...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0