Tisdag 16/12-2008

Tjing tjing! Idag ska jag få en egen saltsten.....Den finns tydligen i mattes bil redan men hon glömde den. Jopp den skall vara med en massa tillsatser som selen koppar och en massa annat smått och gott.. nu till det märkliga enl matte om man köper ett halvt kilo vanligt enkelt salt i mataffären kostar det nästan 30 kr men en saltsten på 800g extra tillsatt kostar 15 kr i en hästaffär??? hur kan det vara dyrare i mataffären? Till hästar ok eftersom vi tydligen är klassad som en typ hobby, men för barnfamiljer....
På promenaden idag stannade ganska många vid station och snackade med oss det kom en man som kallade mig för gräsklipparn jaa kanske för att jag som bäst höll på att proppa i mig gräs från min favvis slänt..
Zasette har flyttat in i lagårn hos korna vi har en sjukbox där och då fick Nappe flytta in hos Fjordbäbisarna och jag blev kvar själv...men det gör inget nu har jag ca 20 m2 helt själv (svårt att värma upp det helt själv) Jag behöver inte vakta min mat heller, det är ju bara jag här. Fast dem tre finns ju på andra sidan foderbordet så jag ser ju dem hela tiden.

Fårtackorna har blivit lyckliga, deras nya kille har tydligen kommit och han är ju ganska stilig, ett pälsfårs bagge, grå med husses lockar i pälsen, ser ju lite knasigt ut på ett får. Husse passar bättre i det. Så nu är det kärlek som gäller i deras avdelning och han jobbar med alla fårtackorna dygnet runt, jaa man får sår i öronen när dom tjatar på han. Vi får hopppas att det blir många lamm matte säger att dem blir korsningar nu eftersom fårtackorna är gute får (från gotland)
Jag vet inte vart det landet ligger men dom förstår och pratar mycket bättre svenska en jag, ja dom har tydligen bott här på gården längre tid en jag.
Nix nu skall jag fördsöka Powenappa lite för fåren äter just nu... siisisiisiimsov


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0