Torsdag 18/12-2008

Idag blev man tagen på liggande ställning.. Här är livet halva natten och när det äntligen blir lugnt så släpper låsen i knäna och man faller ihop som ett korthus.. Där ligger man helt utsträckt på halm madrassen och vaknar inte ens när matten tänder lampan, rätt som det är står hon bara över mig Så där bra, en skräck häxa som lutar sig över en tror du man vaknar då?? jorro men det är inte så lätt att vara klarvaken på en gång så matten fick vänta lite med att springa ut.. men hon fnissade, jag såg tydligen ut som lillhusse på morgonen verkligen ingen koll på nåt..Jag förstår verkligen inte vad som var så kul.
När vi sen kom till station och min favvis slänt låg det nåt silvrigt glittrit, halv stort föremål på marken, än en gång ett bevis på att jag tydligen inte var riktigt vaken jag missbedömde avståndet eller nåt, iallafall lyckades jag komma för nära grunkan..Den spratt liksom,(helt oprovoserat) upp i luften och morrade kraftigt..jag höll på att skita på mig jag stutsade rätt upp i luften och lyckades med näppe landa på alla fyra tassarna (som en katt)  sen stog jag och darrade med alla benen utanför kroppen, men nu tyckte visst matten att det vart synd om mig och modigt fångade hon grunkan och tog i den med händerna men den gjorde motstånd och morrade mot henne åxå, fast hon blev inte rädd utan talade lugnt till grunkan och mig och sa att det var en folieform (om jag var ett sak skulle jag inte vilja heta folieform fnys) Hon förklarade att det fanns grus iden, det var därför den morrade hon vände upp och ner på grunkan och gruset föll ut och tänk den blev tyst.. Modigt, sen till det jobbiga jag skulle tydligen lukta och fixa med den, hon sa att jag skulle vara mindre rädd om jag undersökte den. Var det något fånigt här står jag med alla benen på helspänn, skakade i hela kroppen var beredd på fullt slagsmål och så är grunkan bara något skräp som nån slängt där. Jag försökte överföra mina tankar till matten att om hon skrattar nu så mördar jag henne.. men hon skrattade iallafall inte öppet, när jag tvingats nosa på grunkan fick jag en stor bit morot som plåster på såren...(Neej blev inte skadad men man säger tydligen så på Svenska)  Jaa nu var jag iallafall vaken och skämdes som en hund här försöker man bavisa att man är en stor hingst snygg och ball och så där och så blir man skit rädd för en folie form Jaaa vi får bara hoppas att det inte var många som såg och att matte glömmer fort, hon sa förvisso att hon skulle ta med en sån grunka till min box och låta mig pyssla med den där så jag inte tycker att dom är så läskiga vet inte om det är en så bra ide? Men vad kan jag göra?
Nu skall jag försöka vila lite till medan fårtackorna och deras kille tydligen äter... plopp Nikkis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0