Torsdag 4/12-2008

♣Tjipp... Igår kom Äntligen hovslagaren, en tant?? hon var lugn snäll och väldigt snabb i ett huj var tre av mina fötter klara och dom kändes så fina, jag var tvungen att trampa runt runt för och känna hur fina dom kändes, Jag tror att det kändes samma som när lillmatte beskrev sina nya stövlar, hon fick härom veckan hon kan tydligen nästan flyga med dom.
Ialla fall var det bara vänster fram kvar och matte försökte förklara för hovslagar- tanten att när man tar  i det benet så
skall ju jag stegra så detta kan bli ett ganska märkligt missförstånd..Och det blev det, matte har lite att ändra på..
Jag kan ju inte "bråka" när det skall skäras i ens fot.. men jag bråkade verkligen inte jag var ju bara lydig hahhahha.

Vi får försöka hitta på ett annat kommando på stegringen hm matte suckar. Den här hovslagaren vill sätta upp mitt ben frammåt och fila från det hållet och på höger fram som jag tränat att hälsa med, gick det ju väldigt bra, ett trick som hjälper henne Skönt att inte allt var fel.. Matten berättade efteråt att hon varit nervös för att jag skulle vara en bråkig häst som man måste skämmas för men det var jag verkligen inte jag kunde uppföra mig hihihi.

Min matte har en syster som har ett barn MY (ja hennes namn)  Neej inte muuu utan MY, när man tycker att det är för kort kan man länga namnet till Mysan.. och det heter åxå en av våra gårds katter (jätte äcklig tycker matten) Neej inte namnet utan katten. Ialla fall Flickan My tyckte att jag skall lära mig att hoppa nått hopprep..Så nu har matte kommit på hur jag skall lära mig det, men hon måste ha hjälp av två andra, ett rep och några rör.. Jaa jag fattar verkligen inte, men vi får väl se... Och om detta inte är roligt då kommer jag kräva MY på morötter en hel Påse.. bara så du vet.

Imorse gick vi vilse stigen och vet ni vad vi gick Vilse och hittade bara tre skyltar av nurton möjliga PINSAMT,, Fast det var verkligen jätte mörkt.
Neej nu skall jag nafsa Nappe och kolla om han vet vad ett hopprep är..Besök oss gärna i hagen bakom plansilon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0