Fredag 17 oktober.



Morgon hon kommer in och jag får havre, sen lämnar alla gården och jag blir ensam.. ---   --Hallåååå ska inte jag få gå ut??

Nehej.. Minuterna släpar sig fram jag går runt i boxen först nurtifem varv åt höger sen nurti arton varv åt vänster. Jaa så kan man ju hålla på. KL 14.10. Då helt plötsligt blir det rulijans minsann, det är nåt långhårigt hon och en krullig han med en mörk bil och ett sånt häst åk bak som  anländer. Lite fräckt skall dom in i min box och hälsa. Jaa jag har verkligen inte tid med det jag vill uuuuuut. Hihi dom vet inte att jag har ganska mycket energi och har just nu inte lust att morsa, jag bestämmer mig för att skena runt i boxen och skria så högt jag kan. Vad händer då? Husse kommer in med grimman ÄÄÄÄntligen jag skall få gå ut, Ja jag visste väl det. 

Men vad e det nu?? Jag skall lyftas in i häst åket... I ett huj var jag instängd och fast surrad.

Luckan bak stängdes, bilen började morra, sedan skakade hela golvet och jag fick använda mig av alla mina muskler för att hålla balansen....


I ca tre timmar är det ganska roligt att åka häst"åk" sen blir det antagligen en hel platt väg så det hoppar inte så roligt längre. Vad skall jag göra nu? Hmm Husses grimma är ju ganska stor, undrar om det går att gnugga av den? Jaa lite lättar den, när man spjärnar mot stolpen.. jaa lite till om man fortsätter.. jaa faktiskt så bra att grimm rackarn åker av?? Va kul jag e lös.. ingen borde ju kunna se om jag gick över i den andra avdelningen en stund. Äh ser ju lika dant ut Åh vad bökigt det vart, grimman har anfalligt mig bakifrån och klättrat upp för mitt ben, jag sitter fast, hur pinsamt kan det bli?  Nu börjar häst åket guppa igen och nu stannade det. Jag hör röster en hon- säger Jaa jag säger ju att han måste vara lös där inne jag ser ju hans bak igenom fönstret, stackarn

Jag vågar bara klättra in via bakluckan så han inte rymmer ut här. Den övre delen öppnas in kommer hon långhåriga och  och surrar en massa om att nu skall jag minsann bindas så jag inte kan komma lös nåt mer. Hon lossar förståss grimman som fastnat och sedan knyter hon fast mig så jag faktiskt inte alls kan gnugga mig loss något mer. Sen startar bilen och jag får gott finna mig i att stå och äta torrt hö som hänger i en påse och jaa klockan börjar bli sent och jag  börjar dåsa till..

Inte vet jag hur länge jag dåsat men helt plötsligt blir vägen, vi åker på väldigt vinglig och en kort stund senare stannar åket och luckan bak öppnas helt. In kommer honan med håret och pratar igen om att nu var jag hemma och alla som stod utanför i mörkret, tillhörde nu min nya familj.

Det var kolsvart ute och mina ben darrade av att ha fått stå så länge men åh det var skönt att få sträcka på dem och andas frisk luft igen. Jag gnäggade ett glatt hej och lyssnade om nån svarade, men neej, ingen, vad är det här?? finns det inga hästar här?? Jag blev inledd i ytterligare en box men här fanns inga andra hästar det luktade förvisso häst men noll hästar här inne. Jaa det kanske är bäst så, jag är ganska trött och boxen hade ny fin halm så det är skönt att lägga sig ner och bara sova.  Imorgon då får jag nog se dem andra hästarna...

Got natt Hörs imorn.


Nejmen alltså:

Nu är jag väldigt oartig, kanske skall jag presentera mig lite.

Jag heter alltså Nikita jag är en miniatyr häst, jaa många säger att jag ser ut som en andalusier fast mycket mindre, min färg?? Jaa jag är svart leopard tigrerad, snyggt om man gillar prickar, men jag har inte så många däremot är jag fräknig i ansiktet. Jag är 5 år gammal och jag kom till Sverige från Tyskland tidigare i år (08) Jag har bott i södra Sverige tills Oktober då jag fick flytta till Stockholm.. ....Därför har jag problem med språket både stavning och uttal.

Där fick jag en egen Hon två bening. Hon har en massa små tvåbenings ungar fast dom e större en henne Jag tycker själv att jag är snäll och jag älskar morötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0