Fredag 21/11-2008

Attans vad jag är bra!!!!!!!!!!!!!   I går kväll trix tränade, vi och jag var så himla bra jipppiiii nu kan jag en hel serie trix, ruska på hel kroppen hälsa med höger fot, jaa ibland blir det vänster men vi skall komma till bukt med det säger matten sedan bugar jag och sist så stegrar jag duktigt va??

Imorse var det 2,5 minus grader och isen ute var inte riktigt så hal som igår så vick på prommis....Idag mötte vi en tomte (enl matte) med två hundar som bara stog still i skogen  läskigt inte hälsa han heller  "Oartigt"rusk rusk jag trodde först att det var en ponny som likande mig, men matte sa att det bestämt var en hund, av rasen golden retriver. konstigt att hundar kan se ut som ponnys.

Varje gång vi ska gå ut, har matte varnat mig för ett smalt rödgult snöre som sitter på insidan av vårt staket. Hon säger att det är mycket -nåt sorts ström i. För att fåren inte skall krypa under och det är starkt för att fåren har så mycket ull men det har inte jag, så jag skulle få en snyting om jag nosade på tråden..Hahaha  Hon är ju för hönsig av sig har jag tänkt varje gång..
Tills idag. På något sätt hamnade min nos på tråden medan matte höll på att öppna trägrinden.....C:H:O.C:K:
Man flyger bakåt flera tjugotretton meter och man blir helt döv och blind och darrig i benen och helt förstörd i en lång stund....Man måste ha tröst av en matte som tycker synd om en och försäkrar att tråden är borta och tar ut en.
Jaa aldrig kommer jag att riskera att komma nära en sån otäck tråd nån mer gång...När jag tänker på det så vet jag att när hon lossar trådarna och lägger dom på marken knäpper dom hela tiden jaa antgligen varnar dom andra, att när dom ligger på marken vill dom inte kramas utan dom e antagligen rädda, och som skaller ormar försöker dom skrämma bort nyfikna.. Jag fattade inte det, men hädanefter kommer jag lyssna lite nogrannare på detta knäppande..Fast en sak undrar jag över Min matte kan ta i dessa trådar med sina händer hon måste ju verkligen ha stor makt eller så tycker dom om henne eftersom hon inte hoppar när hon tar i dom. Jag ska kolla med Nappe han kanske vet varför min matte kan ta i dem, hon kanske säger nåt till dom eller ger dom nåt godis eller så Om ni vill veta vad Nappe och jag kommer fram till besök oss i hagen bakom plansilon men den här infon kommer kosta klöver.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0