Fredax 14/11-2008

Tjoho, Jaa igår kväll skulle det trixas igen, longering nu fick jag smaka på piskan men absolut inte hårt den bara jagade mig när matte tyckte att jag skulle öka farten. Man blir ganska yr i knoppen av att springa runt runt men när det var som värst fick jag byta varv. Sen skulle det hoppas över några koner,, kul matten sprang först fast hon vägrade att hoppa utan hon kom på att man kunde smita på sidan om Klyftig tjej (som en apelsin) och närjag tänkte göra likadant då får jag skäll typ. neej men hon tyckte att smit vägen var för henne. Hon hoppar väldigt dåligt  ser haelt kasst ut men vad kan manförvänta sig av något som går på två ben. Sen skulle det liggas ner igen fast bara en gång den här gången mycket gång-
Den här morgonen gick inget särskilt bra. Nappe bet mig i halsen och nu måstte jag verkligen stampa med foten jag blev jätte arg och vände rumpan till och sparkade. När vi varit ute på vår promenad och skulle få havre var det dax igen Nappe bet och jag sparkade nu får han faktiskt ge sig vi har boat i flera dagar utan att bråka och så börjar han så här men kaske=== Han har inte fått följa med oss och han är kanske avensjuk??AHA vi ska se om vi inte kan ta med honom ikväll,,,kanske blir det bättre då.. Nu till lite svaller Stor husses första liila barnbarn ska dyka upp på lördag, kul med besök undrar om han kan något om hästar?? jaa matte säger att han är hela flera dagar gammal..
Jag vet att föl som är flera dagar gamla kan både gå springa ganska fort åxå och hoppa och busa det skall bli jätte spännande att få träffa honom han heter VIDE. Hönsen har ju hört det här och som dom tjattrar om detta hela dagarna
Stor stampe (kanin) undrar åxå om det blir nåt skoj för honom??. Neej  den som lever får se...

Tråkigt och sorgligt att det måste bråkas, om någon vill komma och muntra upp oss går det bra med besök i hagen bakom plansilon....Glöm inte morötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0