Måndag 10/11-2008

Tjingeling..jaa det kan man ju säga nu imorse när matten kom då var man ju jätte trött.
Vi har bytt bostad, ja jag har ju hunnit bo överallt. När jag kom hit fick jag bo i stora stallet över natten lördagen och söndagen fick jag bo ca 6 timmar per dag i Ko ladugården. Helgen efter flyttade jag in  i getstallet där jag fick en egen box, efter det att Nappe och jag slagits i två dar fick vi tillsammans flytta in i ponny lösdriften där gick just då kossornas kalvar som alla skulle säljas. I torsdax fick jag träffa gårdens gräddglass föl Jaa dem är faktiskt bara två år och matten säger att deras ras heter Fjordhäst Jaa dem får heta vad det vill dom e jätte stora jag når att sparkas på deras knän fnys de kände det inte ens, men jag fick tillbaka i bröstkorgen japp man får lära sig hela livet man tjafsar inte med dessa föl.

Ialla fall i fredax fick jag och Nappe flytta in i halva plansilon den delas nu av ett foderbord och vilka tror ni flyttar in i andra halvan jovisst fölen och ett mycket vackert stort stoo iiiiiiiiiiiiiii, Min matte berättar att hon kommer från samma ställe som jag. och vi verkar väldigt lika just när det gäller havre. Enda gången jag faktiskt är aggresiv jag ska ha allt och får jag slåss för det så KOM AN.. ja vi har nu sett att denna Sazette ja hon heter så funkar lika dant.

Hon ja Sazette har en märklig färg.. Matten berättar att färgen heter Svett fux, och nu undrar förståss vi andra vad svett betyder, Matten berättar då att lillmatten och hennes polare kallar det löka ja och det var ju en kväll som lillmatten hade lökat jätte mycket så nu fattar jag vad matten menar och jaa det ser faktiskt ut som att stoet har gjort det.
 Men det kan man nog enl matten inte berätta för stobruttan för hon har ett hiskeligt humör och saknar humor vi andra äger.
Nu går Nappe och jag på bakside hagen vi får dela den med en massa fårtackor ja det är nog som guldtackor fast får om jag förstått dem rätt.
Nu skall jag gå över och nafsa Nappe på halsen ............Ha det bra hörs nästa gång
Sol Nikita

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jasså det blev en Sazette till sällskap också! Då måste det bli ett och annat gnäggande om natten kan man tro...

2008-11-10 @ 16:01:23
URL: http://asnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0