Måndag 17/11-08

Helg....betyder vila för tvåbeningen..Nu vet jag. Jag och Nappe fick inte gå ut på hela helgen nix det formligen spöregnade båda dagarna dock på söndagen vart det snö,, och inte såg vi matten många minuter heller neejdå hon matade och fixade med alla djuren.Fnys..

Nu på morgonen var det helt molnfritt samt fruset, mycket ispölar härligt. Jag kände att jag måste äta jord och det fick jag is--igt gott, knasigt tyckte matte, desutom slapp jag tränset.Japp!! jag fick gå i grimma, sjysst det är mycket lättare att äta gräs utan metallbiten i munnen. I slutet av promenaden sa matte att -Kom igen Nikkis, Sisten hem, och så började hon springa, Oh det skulle hon inte sagt, nix om mitt jobb är att få henne att lökas och så nåt med att tappa mm på midjan så ska hon verkligen få springa jag rivstartade och tvingade henne att till och med galoppera flera meter jaa hon är rätt jobbig att dra frammåt men det gick (jag fick skrämma henne med mina öron först) sen springde hon.
Hon flåsade i flera minuter efter det och det var ju skönt för hon kan inte prata och flåsa samtidigt hm vänta till imorgon...

Min Lillmatte var utlånad i helgen till en familj som Praoade på att ha en lillmatte i huset  jag vet inte riktigt hur det gick. inte så bra tror jag för hon kom tillbaka. Jag vet inte om det var planerat att hon skulle vara där längre?  Matte säger att nu börjar en ny arbets vecka och det kändes tungt ja jag kan förstå för i morse när vi fem fick havre, brottade sig fåren in och skulle sno havre av mig och Nappe. Men nu hade vi matte inne hos oss, dock han både Nappe och jag sparka tre fårtackor Ja nu framgick det tydligt att Nappe åxå vaktar sin 
havre portion. Matte körde ut fårtackorna (ha där fick dem) och sen fick vi gå ut på baksidan.
Om ni undrar över vilken taktik jag skall använda för att få matten att trava på kan ni komma och snacka med mig i hagen bakom plansilon konsultationen kommer att kosta en morot......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0