Måndag 24/11-2008

VA?? Jag hör inte, det blåser något otroligt!!! Jaa jag slapp gå ut idag.. Det var snö överallt, inne hos oss, på Nappes rygg min åxå, antagligen men eftersom jag är vit syns det inte på mig. Inne hos fjordingarna och ZASETTE var hela deras madrass vit ca 5 cm lager och dom var helt vita alla tre.. Matte öppnade upp vår hage och berättade att om vi gick ut skulle vår vägg ge oss lä.Måste prova detta...
Stor husse plogar snö så det sprutar och matte sa att hon måste börja elda i huset det var nåt om bara 18 grader inne.

Hennes lilla djur var tydligen tyst men husses har skrikit och kvittrat hela natten minst två ggr i timmen det var nåt om katastrof och farligt på vägar, jaa hon snackar om detta vita guld men nu låter det mest som vitt problem.. Det är ju fint med vitt. Vad kan den möjligen skapa för problem?? -Folk ska tydligen till det här jobbet och då kan dom köra i diket när det är en massa snö.. matte tycker att dem andra borde lära sig köra bil istället. För vi som röjer snö måste ju ta oss fram till maskinerna med bil oftast.  och det går ju bra.
Just nu vräker det ner snö och det blåser orkan så nu skall jag mosa i mig en massa mat, vet ni att djur höjer sin temperatur när dom äter för att hålla värmen.
Så jag förstår om ingen vill besöka oss idag Men om det kommer någon kan vi bjuda på en blandning av havre halm och storbals hö..kanske kan jag tigga till mig en morot på eftermiddagen när matte kommer ut.
Tjipp tjopp Nikita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0