Onsdag 12/11-2008

Hahahaha igår kväll kom lillmate och matte ner och sa att nu skulle det börja tränas trix..Dom hade två packningar med grejer, lillmatte höll i godis byttan. Först skulle jag och Nappe pröva olika godisar för att se vad vi gillade mest. Jättekul trix träning, vad det här som gällde kan jag göra det varje kväll. Först fick vi smaka en APELSIN jätte sur luktade konstigt var inte knaprig äcsh Nappe åt allt och sa att allt annat än tråkigt hö var gott. Neej lite klass måste det va tyckte jag ,jag är ju en häst. Sen fick vi smaka på något som nåt djur APA äter. En lång, smal ,gul  sak som man kunde klä av och innuti var det en mjuk massa som matte delade och gav oss småbitar av. Nappe tyckte att detta var smarrigt kanske lite smetigt om tänderna...OCCZH Jäczhe goczhst lät det om honom Jag måste säga att det var läskigt och slemmigt så jag spottade ut.

När vi konstaterat att morötter var bästa godisen, spändes jag plötsligt in i remmar och sånt och nu skulle jag lägga mig ner.--VA??
Matte var lugn och väntade på att jag skulle förstå och bara ge upp och lägga mig ner, så efter en kort stund så gjorde jag det och vad hände/// Lillmatte bara pulade in morötter i min mun, jag fick ligga en stund och blev klappad och kliad sedan skulle jag sitta, det var mycket lättare bara att resa sig upp till hälften nytt morots regn. Sen slulle jag stå upp och jag klarade detta, jag fick träna på detta två ggr gick tydligen jätte bra. sen tyckte matte att en så fin häst måste kunna stegra. så 4 ggr lyfte hon upp mig och morötterna strömmade in. Enkelt att vara trix häst.

Nu på morgonen skulle jag ju rasta matte igen. Hon började prata om att det snart e HELG och att då skulle vi inte gå ut så tidigt utan hon skulle först ha alla djuren och sen kunde vi gå en promenad, HELG är tydligen då allt vänds upp och ned det är lite slappare än vanligt,  tvåbeningen har detta som vilo dagar jajajaj jag fattar men så såg vi tre rådd -djur och då kom matte på att det kunde finnas nåt ruskigt stort djur som lever vilt i naturen  som heter HÄLG vaa??
Det här Svenska språket, vadå hon sa ju att det betydde vila, inte djur och vad är det nu som kommer straxt, vila eller ett ruskigt stort djur? skall jag bli glad eller rädd?? Något att snacka med Nappe om...Han kanske vet, Jaa han vet ganska mycket han är ju 32 år
Så tack för idag Nu skall Nappe få förklara detta.........
Ni andra som undrar besök oss gärna I hagen bakom Plansilon (Tag gummistövlar rätt kladdigt efter allt regn)

Kommentarer
Postat av: Sofie

vad härligt att allt gick bra! =D Jag måste få vara med och titta nu i helgen, för då ska det väll också trixas...?

2008-11-12 @ 09:10:28
URL: http://asnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0