Söndag 23/11-2008

VIttttt Vvvviiiiiittt tjosan jaa ni kan aldrig gissa vad som hänt?? Jopp när jag vaknade i lördax var allt helt vitt.. marken, staketen,taken jaa allt...HÄFTIGT matten sa att nu hade det vita guldet ramlat ner hela 13 cm djupt,, nu skulle det plogas snö.Vaddå snö? Guld sa du ju just. Näärå hon berättade att vi lever på snö, det vita, på vintern. Stor husse har en massa maskiner som åker på vägarna och skjuter det vita guldet framför sig så att det försvinner från marken, vad tråkigt för det är fint när det är vitt..Jag tror inte att jag sett vitt guld förut, det var verkligen livat man kunde stoppa ner nosen djupt  och  slicka på det vita dock måste man komma ihåg att lyfta nosen när man vill andas,, Nappe och jag + matten skulle gå till K-Rauta och lämna Sofies lunch...Vi gjorde jätte häftiga spår i snön matte i mitten och vi på varje sida.. efter Sofie gick vi och besökte Sten magasinet där blev vi fotade. Sen promenerade vi hem och idag gick matte och jag ensamma (det går mycket fortare då) Vi lämnade Nappe hos Cornelia som blev halt på en bakfot.. Vi gick först hem till Sofie men hon jobbade sen gick vi till Peter..med familj jag var nästan inne i deras hall. Där blev bar jag bjuden på knäckebröd antagligen för att jag är så duktig på att dra med matte...På hem vägen mötte vi ett sorts märklig varelse den var röd hade ett vitt koppel som en husselik tvåbening höll i handen men den verkade vara verkligt bråkig för den var hela tiden bakom honom  och vågade inte komma fram den hade armar och mössa som tvåbenings ungar men fårtacke päls hur konstigt är inte detta tror ni... jaaa jag vågade inte titta utan blundade när vi möttes..efter bara ett kort tag mötte vi ett till sånt här djur fast den här var svart (Som Nappe) matte frågade henne som höll kopplet om jag kunde få nosa på djuret och vet ni vad som hände varelsen delade på sig upp hoppar ett tvåbens barn och kvar på marken är nu denna svarta grunka Nu berättar matte att den heter pulka och att barnen åker i den istället för vagn.  HM jag fick nosa på den men den var verkligt läskig och jag tror fortfarande att den rätt som det är kan hoppa på mig och bitas eller så........
Sen var det havre och nu skall jag sova uch fundera på vad pulkan är för ett djur egentligen
Tjipp från boxen i plansilon ..............  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0