Tis 28/10-2008

Tisdag 28/10


Min hon kommer och väcker mig kl 06.15 varje morgon, Stöön jag sover ju då, fattar inte att hon bara orkar, hon seglar in med en kaffe kopp och säger hurtigt GOD MORGON  så en annan hoppar högt. Sen skall det jäkla tränset på, Jaa ni som inte vet vad det är så är det en massa remmar i läder som skall spännas runt huvudet och dessutom en kall järn bit som skall tryckas in i munnen.. sen skall det joxas med nåt snöre och efter det kan vi gå.. den här morgonen tar vi helt plötsligt en helt annan väg..vi ska titta på tåg säger hon. Hon vill tydligen veta vad jag anser om dessa Hur ska jag kunna veta det? Ett tåg hm  kanske går det att äta?? Eller kanske är det nåt som känns skönt att ligga på?? Jaa hon pratar åxå om den här Nappe personen, hon berättar att han är 32 år gammal, svart och att han åxå tror att han är hingst vaddå tror, Han borde ju veta det..Jag vet tillexempel att jag är en Hingst.


Konstigt undrar om det är en Åsna?? Lamadjur?? Kamel`?? jaa jag har tidigare umgåtts med dessa så nu blir det ju spännande. -Här är nu tåget, Vaa tåget ja just det vi skulle ju kolla på ett sånt. Det är ett väldigt långt hus som enligt hon springer på räls, sedan åker tvåbeningar fram och tillbaka till jobbet med en sån. Jaha, det var inte otäckt och jag har inget jobb så antagligen behöver jag aldrig åka tåg. Det gjorde inget att det rullade brevid mig jag har varit med om stora häståk bilar förrut och den här verkade inte vilja ha in mig.

När vi återkommer får jag gå in i boxen och hon säger -vänta här jag skall gå och hämta Nappe..... Dörren stängs och det blir tyst. Efter ett tag återvänder hon ENSAM Nappe vart e han?? Hon säger att Nappe väntar i hagen och nu skulle jag följa med ut..
Jag ser på långt håll ett litet svart lurvigt djur med rumpan vänt mot mig. Oh kanske en brud ialla fall här gäller det ha tungan rätt i mun, och jag sträcker upp alla mina 94 cm och ruskar så manligt på min väldiga man.
Döm om min förvåning när djuret vänder sig och det ser ut som en gammal farbror..jaa jag vet att min hon sa att det var
32 år gammalt men jag har faktiskt aldrig lärt mig räkna, så den här gråa pannan kom som en chock.
Trevlig gubbe tror ni?? NEEJ väldigt puchig faktiskt han börjar med att bitas sen kan gúbben sparkas åxå..jaa hela första dagen lär han mig att det gör ont att komma nära honom.. Men vad är väl lite smärta?? jag tål. Och äntligen träffar jag ju en häst hahahaha hon ljög inte det finns en.
Ja lite senar på dagen ser jag tjugotretton till dom är ute i hagar så eftersom jag stått istallet har jag inte sett dom ha jag är inte ENSAM. Härligt nu skall jag tydligen få träffa flera...
Just den här första kvällen tyckte min hon väldigt synd om mig jag hade som hon räknar minst tretton ganska stora sår på kroppen men hon tvättade dessa och sa att imorgon var jag redo för rond två.
Nix nu skall jag knoppa en stund för hon lär ju komma imorgon kl 06.15 som vanligt .'
Hej hopppla Nikita. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0