Tisdag 11/11-2008

Tjapp eller vd det ni heter.. Idag var den tröttaste nånsin, För igår kväll bestämde matte och lillmatte att jag och Nappe skulle till Arninge centrum. Nåt om lillmattes skol utflykt idag hon ville visst inte ha den käksäck som matte hade hemma utan nåt annat. Ja och när vi ändå var daär tyckte matte att jag skulle träna på att gå i trappor, ganska trixit faktiskt så hon bestämde att jag inte fick gå trappa neråt fallrisk eller nåt sånt.

Så imorse var jag både grinig och trött, men efter en halv promenad där matte berättade att vi hade något 4 H klubb som kom till gården två kvällar i vecken och då var det tydligen tre grupper med pojkar och flickor jag tror att hon sa att det var ungefär 9,5 barn i varje grupp och dom skulle pyssla med alla djuren jaa kanske inte med mig för hon sa inget om det men va jätte kul för tvåbenings barn att få umgås med oss fantastiska individer. Jag har normalt ett VÄLDIGT stort självförtroende  men eftersom jag tydligen ligger lite back på tvåbenings info får man ju ligga lite lågt tills man är i kapp.
Ja iallafall efter en stund ute med matte blev mitt humör ganska bra. Vi blev omkörda av två joggare med hund, JOGGARE är en sorts tvåbening som bara kan springa väldigt långsamt det gör dom för att dom har bråttom till sin tv säger matte ja jag kan ha förväxlat detta men det är inte klokt hur många såna där JOGGARE som lufsar förbi oss på mornarna.  Man undrar ju varför dom inte går ut i hage med sina kompisar dom kan få låna Nappe en dag om dom vill Där kan man springa lite mer planerat och inte bara efter någon tråkig grusväg. ja man kan busa och bitas och äta gräs och göra Änglar i leran Ja jag försökte tala om för Matte att rent företags mässigt kanske vi kunde tjäna en slant (till en hovslagare åt mig) om vi lånade ut en hage och några kompisar till dessa JOGGARE jaa kanske kan vi bli Miljotbärer på det. Hovslagare ja mina fötter är ganska långa nu så matte får nog skynda sig och hitta en sån. Har jag tur kanske hon datar fram en idag...
Neej nu skall jag halka runt i leran en stund
Vi hörs.. PS Ni joggare som vill boka plats hos mig och Nappe får anmäla sig till oss........i hagen bakom plansilon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0