Tisdag 25/11-2008

Löne dag!!! Jaa då får man betalt i mycket morot när man gör lite trix... Idag fattade jag ett trix mycket bättre en innan..joo matte brukar fråga om jag tycker att hon är snygg??? och då är det meningen att jag ska ruska på huvet..som ett nej liksom. Idag kom jag på att jag kanske kunde lura henne genom att varje gång hon tittade på mig så ruskde jag på hela kroppen så kunde jag ju få en morot utan att behöva fråga knepiga frågor.hahahhaha men jag fick bara morot en gång så efter 10 ggr kanske jag får fundera på om det kanske bara är när hon frågar som jag skall ruska mig...

I lördax la matte ifrån sig en snöskyffel??(som en spade sa hon, vet inte vad en spade är heller) någonstans på hennes tomt, den har sedan rasat omkull och på den kom det 35 cm snö så nu hittade hon inte den och var tvungen att åka och köpa en ny.. Fast hon berättade att den kommit fram när hon nästan skottat hela tomten, den gamla är tre gånger så stor som den nya och den nya är en som man ska ha i bilen så nu hamnade den i hennas bil.

I natt kom traktorn hem och plogade upp alla gångar och vägar, som den låter, man kan ju inte sova det kunde tydlligen inte matte heller en större lill husse kom hem för att sova vid 18 tiden han åkte vid 23 tiden, stor husse kom kl 01 åkte kl 02 kom hem 05 hans lilla manick började ringa kl06 och då skulle ju matte upp så hon fick tydligen inte sova så mycket i natt heller Rättvist?!!

Nu är hela Rönninge by täckt av ett tjockt lager snö det är en jätte vacker soluppgång, det blåser inte så mycket och allt är bara härligt...Nu sa matte att hon skulle gå in och svara i telefon från alla besvikna bilförare som tycker att det är svårt att köra när det är lite snö ute.. hon har startat bra, med 4 koppar kaffe så nu så...
Jag ska kolla med Nappe om han vill göra änglar i hagen... Idag är det nog nästan omöjligt att komma fram till oss för lillhussen och traktorn la all snö utanför oss.. Tjingeling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0