Tors 20/11-2008

Halt Halt Halt HAAAALLLLT Jätte slirigt idag... Igårkväll skulle vi gå ut men då bestämde den här Gudpersonen att han skulle ströa över oss en massa vita flingor Bött tyckte matte så vi blev inne. (fast hon sa att det hette det "vita guldet") jaa hon är rätt GULD fixerad. Ialla fall så säger hon nu, på morgonen att den här manicken hon har i fickan som rätt som det är skriker till och hon pratar så snällt med den varje gång det händer. (DEN BLIR TYST DÅ)  Den hade tydligen pipit hela natten så hon fick inte sova men det var tydligen nåt bra,,, det vita guldet igen, för nu skulle det sandas minsann..men tror ni att det sandas på våra promenad vägar?? nix nix och nix igen. Jag halkade omkring som Bambi på hal is nu vet jag vad det betyder% Joo att fast man spänner alla 4 benen så glider dom iväg åt helt motsatt håll och försöker man skälla på dom så lyssnar dom inte, man ser jätte fånig ut ,man blir generad och hoppas att ingen ser en. Fast mattes ben är inte ett dugg bättre, hon gled liksom framåt först och sedan gjorde hennes ben en snurr liksom.
Ja så då sa jag att vi vänder, matte tyckte likadant och sa att ponnyridnings rundan borde vara ohal vi kan gå den men hon hade fel,, det har ju regnat en heldel och det var översvämmning över hela rundan och det var nu fruset så hon kallade det skrid  sko banan vet inte riktigt om det är bra, men vi vände och gick tillbaka. Sen försökte vi russvägen men den var inte heller kul så jag fick äta lite gräs och sen gick vi in till Nappe och havren...

SLUT PÅ FRI TILLGÅNG!! Nu har jag fått kåll på det åxå matte bar in två jättefula grindar uppå foderbordet och knöt fast dom sen slängde hon bara LIIIIITE hö innanför som jag och Nappe skulle dela på QUE??? Hallå det var jätte lite!!!! Hur ska jag bli mätt nu??? men vi kom på ett knep fjording bäbisarna knuffade allt hö mot grindarna så vi kunde äta iallafall schhyys säg inget. Fast jag tror hon såg det, så kanske kommer hon täcka grindarna med nåt så dom inte kan göra så mer.  Livet är bra orättvist hm jaa kanske är det så? Nu skall jag ut och snacka med Nappe om hur vi ska lösa ett eventuellt täcknings problem om ni vill veta hur vi löser detta så kan ni besöka oss i hagen bakom plansilon det kommer att debiteras med en morot....................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0