Tors 27/11-2008

Tö Tö Tö = is is is
Ni har det ju väldigt bra! Jag hade äntligen fått på mig hela vinter pälsen och nu 5 + grader hur varmt är inte det? Ni kan bara skala av er nån jacka eller så... Nu får vi gå här och svettas. All denna snö skall nu tydligen smälta bort, jaa redan idag är det bara hälften kvar. 
Igår trix tränade jag i fägårn det gick jätte bra, matten kom på ett nytt trick men hon behövde en vattenspray flaska för att få mig att förstå det ska bli spännande att se vad det är,,, nåt om att nicka som ett ja svar.. 
Hon skulle ta sig en funderare och se vad mer enkla trix jag kan lära mig, hon säger att dem svåra trixen får komma när det är lite varmare ute. nåt om något ryttarhus och rid banan (ap frukt med skal)  ja jag fattar inta allt hon klämmer ur sig men det brukar klarna.. Har ni något tips får ni gärna lämna det till henne..

I helgen skall jag tydligen få träffa halva russflocken (kanske) det är meningen att jag skall få gå med dem ut i deras stora hage, hu vet inte hur det kommer att gå. Matte sa att vi lämnr två valackar inne och bara tar med gamla ston och unghästar.
En liten presentation av byn kanske är på sin plats här: Russflocken är igentligen en blandning av russ och shettisar i åldrar från 5 månader till 30 år mest ston men det finns tre valackar om man räknar bort mig och Nappe dom e tror hon ca 18 st, sen finns storhäst flocken där är två Nordsvenska hästar mor och son (sonen typ 14 år) sen har vi fjording morsorna två helylle mammor som tror dom är BLONDIN BELLA... (det skulle hon veta??) sen deras två söner 2år och sist Zasette new forest japp det var häst sidan.
Sen finns det kor,kalvar,tjurar, får,getter,kaniner,grisar,höns, åxå på gården så man är verkligen inte ensam.

På helgerna är gården öppen för besökare, det kostar inget att besöka oss, men vi har ponnyridning för barn och cafe och korv försäjlning det kostar tydligen en liten slant.

Därför är det ganska mycket folk här på helgerna. Nu börjar mattes arbets tid kanske kan vi höras senare.. nu skall jag snacka med Nappe om hur jag ska göra när jag träffar flocken i helgen, han vet ju för han känner dom..
hoppla Nikita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0