Torsdag 13/11-2008

Tjohooo.. Imorse så ramlade matte in med andan i halsen och berättade att stor husse köpt någon pannlampa, så nu kan vi gå promenaden och se.
Vaddå se, jag ser ju jätte bra (UT) dessutom hör jag väldigt bra åxå så det är ju bara knalla på.
Sen får jag tränset på och vi börjar gå.. Vad nu, matte har blivit snurrig nu ska vi gå rundan baklänges galet.. Hon satte dessutom nåt band runt huvudet (såg fördj@@232 ut) men säg inget låt henne tro att hon ser helt vanlig ut.
Jaa ialla fall ur gunkan runt huvet lös en liten lampa, fiifffigt ja vi kunde gå i skogen utan att snubbla och ha oss sen syntes även alla dessa vattenpölar på långt håll så nu behövde man inte bli våt om fötterna Jätte bra, jag avskyr att bli våt om fötterna.
Appropå fåglar: Matte säger att dem små svarta fåglarna med oranga näbbar heter koltrast. ja tydligen alla heter det inte typ magnus och maria utan koltrast allihopa??undrar hur dom vet vem dem pratar med?  märkligt i alla fall matte säger desutom att dom måste ha någon märklig psykisk sjukdom (vet inte om det betyder att man har väldigt ont i magen men joo det måste det göra för rackarns vad dom skriker när vi är ute och går, sen visslar dom" helt stört". Ja både jag och matte får ont i öronen efter en stund.
Varför kan dom inte sova som vanliga djur på morgonen?
Rådd djuren var inte ute i morse, neej dom måste ju åxå ha fattat att man sover när kl 06.30 på morgonen. 
Från och med idag kommer vår boxdörr vara öppen så vi kan välja själva om vi vill vara ute eller inne JIPPI ja om det regnar typ. Idag har vi övat stegring jag börjar tydligen bli duktig på detta.
Nix nu skall det börja jobbas..
Om ni undrar över hur man lär sig stegra kan ni besöka mig och Nappe i hagen bakom plansilon så kan vi viska det till dig men från och med nu tar vi betalt i morötter så glöm inte dem..................Tjipp Nikita

Kommentarer
Postat av: Amanda

tack :D



Självklart, hoppas du blir en läsare igen :)



2008-11-13 @ 16:51:58
URL: http://www.metrobloggen.se/Dotteralberta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0