Mån 24/4-2009

ÅHÅ,, Rapport från gräshage NR 1... Jajjemensan vad tror ni hänt i helgen då?? Jopp Matten fick rapport i lördax att äntligen skulle vi pållar få flytta från vinter hängnet.. jaara`  Nu skulle vi boa ihop oss med Blondinbella och hennes syrra och fjord bäbisarna samt Nordsvenskarna Enya och hennes son Loke. Japp BJÄSSAR jag säger bara det. Enorma.
typ nurtonhundra centimetrar över havet.. Det var tydligen Alla russ samt jag som fick flytta på lördag kvällen och shettis gänget flyttades i söndax. Nu till mitt första möte med gladiatorerna det gick jätte bra. dem fick snabb nosa på mig men även jag har någon form av överlevnads instinkt, så när dem kom tre och tre från varsin sida fick dem snabb nosa på mig, sen så hajjade jag och sprang, sprang,sprang,sprang,sprang,sprang och sen sprang jag lite till och efter det sprang jag,,, Sen kom ju min snygging VIZZLA.. Ja är hon inte vacker så sig?? om jag bara får vara nära henne löser sig allt. Jopp. Fast hon har inte fattat att jag är en bra kille än, men skam den som ger sig. ja jag tror att om man tar brudarna på utmattning kommer dem att ge med sig.. Så nu om jag tappar henne med blicke så skriker jag så jag blir hes, sen får jag göra som hundarna nosa mig fram till henne.

Igår skulle ju matte enl löfte ta en solig långpromenad via Vågsjö vi har ju gjort denna promenix förr och då har den tagit 3,5 timme. Nu hade matten även bestämt att selen och vagnen skulle med och även att hon skulle fläta min man igen. Ha trodde hon ja.. Det börjar ju med vårt utsläpp till gräshagen NR1 där alla stona blir brunstiga på en gång när dem träffar LOKE (Don Juan säger matte) Så alla mina hingst fasoner hoppar igång mtten har ju inte sett dem sen det stora veterinärbesöket i Oktober så hon blev helt chockad.. Japp Jag ville inte tas in, inte bli borstad absolut inte selad och den förb??nnade vagnen var inget jag tänkte ta på mig heller, Tror ni matten har förståelse för detta Nix hon bråkar blir röd i ansiktet arg och egentligen skitförbannad det var ju bara att följa med faktiskt hon är inte enkel att slåss emot sen fick hon Gå bakom vagnen i ett mycket snabbt tempo eftersom jag skulle hem dirrekt och hajjade inte det här med Vågsjö rundan.. Men hon vann ju naturligtvis men för att visa mitt missnöja gapade jag och skrek varje gång vi såg en häst och små sprang hela vägen från Skavlöten och hem åkte matten i vagnen och nu kunde jag sätta upp en rasande fart i full galopp. Vår lång promenad slutade på rekord tid 1,35 min. Japp Vem VAnn?? Sen orkade inte matten bråka längre utan körde ut mig i gräshagen och nu går jag här och filosoferar över att livet ju är Underbart för en liten Hingst (Valack) 
Har ni vägarna förbi så vinka (det är jag som är vit).
Tjipp Nikkisen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0