Onsdag 22/4-2009

Tjopp, som ni märker så skrver vi hela tiden om igår.. men det beror på att matten ligger och drar sig på mornarna till kl 06.00- hon kommer inte ut till mig förns 17.00 så jag går och krafsar i hagen hela dan utan att hon ens visslar eller nåt.
Men när hon kommer då minsann, då blir jag kramad borstad och matad (havre).
Iförrgår var det en person här på gården som ville se när jag lade mig och satt.. Men nu tyckte jag att gräset var så väldigt grönt och det kurrade i magen så jag lossades som jag inte förstod nått!! Tror ni inte att när vi skulle gå tilbaka till hagen senare, så grubblar matten över hur det kunde bli så fel, jaa jag såg hur det knakade och hur hon sakta blev arg på sig själv över hur hon trodde hon gjort fel. Så nu får jag dåligt samvete, här kommer hon och pysslar med mig jag får morötter glass mm och jag kan inte lägga mig ner för henne. Så då funderade jag på hur jag kunde rätta till allt och hur gör man då det? Joo man lägger sig ner på stigen och sätter sig jätte fint och länge.. Och vips har matten förstått och hon grubblar inte mer..Duktigt av lilla mig eller??
Igår skulle selen på och snyggingen SARA (shettis sto) fick åxå dra vagn.. Det var skoj minsann.
Fast matten blev lite grumlig när hon fick in mig -ÅHH tre nya blödande sår.. Hon verkligen ser allt som blöder och tycker att dessa måste tvättas och plåstras om, men där är jag av en helt annan uppfattning. Man rör inte dessa det gör ont och jag vill inte. Fast tror ni det hjälper?? neej då hon säger att det kan bli nåt infekt??(/&%  och det kan tydligen vara farligt vad vet hon? Farligt det är när eltråden kommer genom luften eller en elak Mascot kommer jagande eller nåt sånt, hon kan ju ingenting.
Ikväll skall tydligen selen på igen jag börjar få lite muskler nu minsann jaa hon är ju inte helt lätt att dra runt på. hihihihii.
Hej hopp Nikkisen

Kommentarer
Postat av: sofie

Verkar som ni har det jattebra darhemma =) Det ar lite synd att jag missar kalvningen och sa.. Har det kommit nagra hastfol? Skulle inte Doris fola? Vad skont att 4H har fatt lite backup, behover dom verkligen, kandes lite halvt bra sisadar att aka ifran sverige nar alla hoppade av :/ Haha intriger ar det ju alltid... Vi far se vilka som ar kompisar och vilka som inte pratar nar jag kommer hem =)



Ingen parablydrink idag men val en CocaCola i strandkanten pa harliga Tortuga Bay kommer det bli. Ha det bra tills vi ses! =)

2009-04-22 @ 22:17:08
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0