Söndag 12/4-2009

Puh!!! Vad ska man saäga Idag är matten ledig.......... Första gången på mycket länge. Hon skall arbeta iträdgården idag. Det ska tydligen fejjas och fixas. Jag har nu bott i russhagen sen i fredax jaa vi får inte gå in, neej vi sover ute (lite kallt på nätterna men soligt och +25 grade i solen på dagarna. Ja det är svårt med all den här pälsen...fast den börjar ju släppa nu. Fnys säger matten hon är helt vit när hon gullat med mig en stund Värsta trasslet med en vit ponny tycker hon.det har kommit tre kalvar, men inga fler lamm ännu. Stor husse har börjat sopa sand och Alla hussarna  i familjen har hjälp till  hela veckan och i helgen, imorgon skall mattarna åxå vara med. Det är många adresser som skall hinnas med.

Nu börjar mattens trädgård så smått bli grön jag fick vara på hennes tomt i två timmar igår och bara äta hon tyckte jag var duktig som klippte gräset daä klipparen inte kommer åt PRAKTISKT med en ponny sa hon Va skönt det känns när man kan hjälpa henne. I onsdax fick jag min nya sele så nu har jag blivit körd två gånger Jaa selen jaa den är ett mek vi håller ju på att köra in den säger matten fast jag undrar ja ja iallafall den måste tydligen töja sig innan hon börjar klipaa av den så just nu när den sitter på mig är det bara en liten fläck vitt skinn och resten remmar mm ser ju inte klokt ut vi får bara hoppas att lädret ändrar sig snabbt. Jag är ialla fall jätte duktig på att springa omkring med tjockisen i vagnen.

Nix nu skall matten till trädgården som ju har väntat hela vintern, hon köpte tydligen penseer igår som skall planteras ut.

Ha det chip Nikkisen 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det later som om ni har det jatteharligt darhemma! Hehe bilderna lagger jag upp pa facebook, jag har nastan 600 bilder dar nu, men du kan ju fraga krister sa kan han visa dom.

Nu ar det sista dagen i Ecuador for mig, imorgon bar det av till galapagos. Jag ar lite nervos infor vardfamiljen men det ska bli sa haftigt att antligen komma dit! Men sen pallrar jag mig hem =)

Kramkram

2009-04-15 @ 17:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0