Tors 23/4-2009

God moorrgon.. Igår fick jag dra vagnen igen, Matten började med att stressa ut 4Håarna så dom kom iväg. Så vi dravlade runt på vägarna. När vi kom till den sista Jätteuppförs backen ( där matten alltid kliver ur) kom hon på att hon kunde ju låna en 4Håare.. mycket mindre än henne men i jallafall..tyngre än bara vagnen som är tung i just den backen så sagt och gjort i med 4Håaren och fullt drag uppför backen Duktig tyckte matten och 4Håaren. Härligt nu är det gjort.
Jag trode mig höra att matten viskade att nästa gång tar vi 2 4Håare men jag kan ju ha hört fel.

Jaa för er som inte har koll, så är en 4Håare en barn i lagom storlek som tjatar på sina föräldrar för att få komma till oss och titta på mig.. Jag tror dem behöver betala för det, hm till Matten kanske?? ja sen får dem en annan ponny att borsta och pyssla med tills vi ger oss ut och rider/drar häst och vagn.. Då får dom sitta lite högre upp och titta ner på mIIg.
Och då bara när vi är ute, sedan får dom kliva av och titta på mig från marken. Dem som betalar mest får kanske klappa mig när vi är tillbaka. Det finns åxå större tvåbeningar som kallas ledare dom får ta på mig utan att betala. Och dem får även ta foton av mig. Om jag tycker att 4Håarna varit snälla kan jag göra någe trix för dem men inte alla.
Jag förstår ju att det är hemskt roligt att komma hit för att se mig så jag ställer upp.
Ja det här är en liten del av min bild av vad en 4Håare är  Rätta mig om jag har fel... Det är bara att kliva fram till oss i hagen  om ni inte tror att ni vet vem som är jag... Kolla bara den hästen som dirrekt kommer fram till sin matte.. Det är JAG. ( om matten inte är med, så är jag den ända hästen som är vit)
Nix nu skall det käkas Jaa Bondekillen kom ju med en sprojlans ny höbal ca 500-16 ton tung, kommer ta en dag ätt äta upp tjopp NIKKISEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0