TORS 30/4-2009

Hejsan.. VALBORG, det betyder tydligen fest och eldar. HM Eld är det inte farligt?? Vad ska vi hästar göra tro? Jaa matten sa att vi skulle vara i hagen.

Igår kördes jag med 4H igen. Nu har jag tydligen varit helt omöjligt HINGSTIG sen i lördax och matten undrade hur länge det skulle vara? till igår kan vi konstatera, Jag orkade verkligen inte längre, så när matten skulle spänna för mig för vagnen så SOMNADE jag helt sonika. Ja hon fick verkligen ruska om mig när turen skulle börja, då hade alla hästar redan kommit en bit...Och det kan jag säga att från att sova jätte hårt till att sen börja arbeta hårt med vagnen är inte så roligt Neej jag kom liksom aldrig igång.. utan det blev en LÅÅÅÅÅÅNGSAM tripp med vagnen jag orkade helt enkelt inte hålla de andra hästarnas tempo. och när vi kom tillbaka somnade jag om vid stocken så matten fick väcka mig med en havre hink och nu var jag hungrig och åt upp allt. (ska sägas att jag inte hunnit äta på 4 dar eftersom jag vallat alla brunstiga ston och försökt få dem att stå i en ring. Det har verkligen inte funkat Dagens kvinnor går inte att tvinga ihop. SUCK!!!
Så nu hoppas matten på att jag kan lugna ner mig och äta + sova som vanliga hästar.. VI FÅR VÄL SEEE

Neej nu skall matten försöka komma ifatt på kontoret och försöka komma på vad familjen skall göra ikväll.. Imorgon
är det Maddes tur att fylla 40 år och då skall dem på gala fest hos henne.. Sen har matten djuren i helgen så vi får väl se om jag kanske får lång vila nu...skulle ju verkligen behövas.
Om ni undrar över något kan ni kika in vid sjöhagen där vi nurton många pållar huserar...
Nikkisen.. Imorgon är det bara 16 dar tills Sofie kommer hem. Nedräkningen startar alltså 1/5-2009....


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja nu ar det inte langt kvar, och jag har borjat langta som sjutton!

Hoppas ni hade en superharlig valborg och att alla ungdomar dar hemma tog det relativt lugnt ;) Halsa garna Madde grattis fran mig imorgon, jag hade sa garna velat komma pa hennes galafest! Ni kommer sakert fa det super =)

Vi ses snart!

kramar, sofie

2009-05-01 @ 01:54:46
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0