Måndag Morrrrrgon 23/2-2009

Tjipp Tjopp!! Oh äntligen tillbaka till lite vanliga rutiner... Matten och jag går ut på morgonen sista backen får man verkligen dra henne i full galopp upp till stallet för att se om russen gått ut före mig. Men tack och lov dom e kvar... jag ska tydligen hinna äta havre i lugn och ro innan, precix som matten sa.
Nu har Sofie åkt till Ekvador  jaa jag vet att stavning inte är min starka sida. Sofi skall vara där  i 3,5 månader hur lång tid är inte det??? ialla fall om du läser detta Sofie så saknar vi dig redan..
Matten var ju i Finland med sin familj, 8 personer och dem hade det verkligen bra, hon visslade och sjöng när hon kom tillbaka. Sen har hon haft djuren i helgen så hon har inte hunnit med mig riktigt. Fast tidigare talade hon med min gamla ägare som tydligen berättat för henne att han och min uppfödare försökt få min man jätte lång och då krävs det att man alltid har manen flätad.!!"!#¤#!"%# Jaaa så vad tror ni? Nu går jag här som en RASTA kille med flätor.. Praktiskt när Nappe tar tuggor av mig men inte annars, och vet ni att det tar 1,5 timme att fläta den rackarns manen...och inte är det kul att stå still så länge, jag klara bara 1 minut så det blir mycket -STÅ STILL Nikkis...
Fast matten låter så roligt när hon säger det hon har nämnligen något vitt litet runt grunka i munnen hela tiden fast när den skall in i min man blir den jätte lång.. Hon kan verkligen trolla min matte.
Igår och inatt har det kommit snö ca 10 cm så nu är stor husse ute och kör han började igår kl 10.00 och har varit hemma inatt itvå timmar och sen kört och kommer tydlige få köra till inatt nån gång....synd tycker matten.
Imorse träffade vi en tågresenär som berättade att hon hade tittat på oss varje morgon och tyckte att jag var SKIT söt..
Härligt med lite rosor så här en vanlig måndag morgon. Ute i russ hagen funkar allt bättre och bättre nu är inte de sura tanterna så sura längre utan ganska bussiga.. Matten hitter bara ett nytt sår (på mig)  nu istället för tre fyra förut/ per dag.
Nappe är som vanligt jätte sur och grinig.. men han är ju så gammal så matten tycker att det är OK han har faktiskt rätt att fostra de yngre pållarna.. Neej nu skall vi besöka Sofies blogg sida och kolla om hon kommit fram som hon skulle.
Ha det och vi hörs i morn.

Kommentarer
Postat av: sofie

Ja det ar fullspackat schema har i ecuador, nu bor vi hos en vardfamilj sa det blir mycket spanska ocksa. Ecuador ar 6h efter sverige, sa klockan 8 pa morgonen i sverige ar klockan 2 pa morgonen i ecuador. Hoppas ni har det bra och halsa alla! Massa kramar

2009-02-25 @ 00:54:16
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0