Onsdag 25/2-09

Igår tog matten sovmorgon, hon kom med nattmössan på. kl 07.20 Vaa?? hajjar inte hur hon kunde sova bort vår promenad... Gjort e hjort. Jag slapp gå ut på morgonen men vi gick på prommis på eftermiddagen istället.
Då hade vi lillmatten med och vi gick till hennes skola, ganska trist ställe först var det ju ingen där något med SPORT looov och sen fanns det inga boxar inga hagar jaa inget alla utom ett jätte stort hus med en bil parkering. Jag tycker synd om henne att hon ska behöva stängas in så där, Neej livet är ju ganska orättvist Jag får en super box super hage super kompisar och service.
Idag sa matten att vi skulle gå på eftermiddagen idag åxå det är ju ljust ute..Hon har även snackat med nån som äger ett riddarhus så vi kunde åka och träna där hm jag undrar vad hon menar med att ÅKA?? Jag går ju så bra...

Löner säger hon, hon har räknat ut löner hela dagen och idag skulle hon försöka få ihop bokföringen för att kunna fakturera på fredag... Det kom ju som sagt snö här i söndax så nu skall det redas ut.

Neej vi får skriva lite mer en annan dag...
Ha det så bra Nikkis

Kommentarer
Postat av: sofie

Hoppas det var mycket sno ni fick forut sa att ni fick jobba lite!

Nu har jag fatt reda pa att marsvin har har lite vodoo-magi over sig hos de inhemska! Man anvander dem for att rena kroppen fran onda andar och da tar man ett marsvin och slar kroppen med dem och sen skar man upp dem och "ser in i framtiden" genom att titta pa insidan och da kan man se vad som ar fel med en person ocksa. Men det ska vara jattegott att ata sager min spanskalararinna som ocksa sager att ett marsvin kan marka ifall en manniska ar en ovan och ond eller om den ar OK. haha vilken skrock! Men ganska intressant.

Annars har jag inte fatt ata nagra marsvin an, men lite andra konstiga ratter och en del jag ska ta med mig hem. Prova garna till exempel sparrissoppa med popcorn i! Det var jattegott! hahaha..

Hoppas ni har det bra, halsa alla!

Kramar, Sofie

2009-02-25 @ 20:53:56
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det varierar jättemycket här i ecuador, det är därfor som jag har pà mig regnjackan typ hela tiden - den är alltid med i väskan för det regnar ca 2-3 gànger om dan, och mellan de gàngerna sà är det sol och värme - ca 20 grader skulle jag säga i solen. Jätteskönt!! Inte som ni där hemma! Nu ska jag snart springa iväg och ha salsalektion (min 3:e) imorgon ska vi besöka la mitad del mundo (ekvatorn), och jag hoppas det blir roligt. Hoppas ni har det bra där hemma =) Krister är väl fortfarande kvar i alperna - jag har inte pratat med honom pà flera dagar nu...

Hälsningar fràn varma Quito!

2009-02-27 @ 00:14:53
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0