Vecka 7-2009

Jaa vad skall man säga Cirkus Nikita startade i måndax...Här har jag försökt tala om för matten att jag inte vill gå ensam i hagen nåt mer men tror ni hon har lyssnat??? nix. Jag fick ta till storsläggan..Alltså springa runt runt runt ett hopp åt sidan, runt runt runt ut in ut in runt runt runt ett hopp åt sidan OSV... i två dar innan dem fattar, och matten säger på tisdagen när mellan hussen fyller 18 år att imorgon skulle jag få gå ut i russ hagen
ONSDAG..MORGON- Matten kom sent, och satte på mig grimman efter att jag ätit havren sen drar hon ut mig och upp i russ hagen...Och sen kom dom..(allihopa)  Alltså vi hästar går lösa fram och tillbaka till hagen i ett led... Japp nu sa matten att jag borde ha en låg profil om allt skulle gå bra..

När alla hunnit upp till skogen så tog matten av mig grimman och sa att nu får du klara dig själv.. Nu när dem alla är lösa och kan komma åt mig förstog jag att det är smart att närma sig med lågt huvud och inte hota någon...
Så nu har jag träffat dem Edwin,Cornelia,Sota,zaika,stina,snäcka,sabina,tinto,savona,stuffa,vizzla,juvel,emma,mascot,Nappe,ivan,nora,doris, och två till som jag glömt vad dem heter..Nu börjar vi bli kompisar.. Jaa jag har ju inte undgått Nappes vassa tänder och kanske någon annans men vad gör väl det livet är härligt och det är snart vår... neej den här veckan kommer jag bara att vara ut i hagen för matten med familj skall åka till Finland på söndag till Onsdag.. vi skriver mer sen..
Så om ni nu vill snacka så får ni komma till skogs hagen staxt innan Hägernäs... 
Tjipp Nikkisen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0