Fredag 9/1-2009

Tjoho.... 2 plusgrader?? Yes nu är 14 minus slut, och mitt vatten är nästan isfritt. Innan har matten varit tvungen att hacka bort isen så att man får dricka.
En annan grej.. Matten har tagit av mig det rackarns skit täcket det sticks och kliar, förvisso skönt att ha på ryggen när det blåser men neej ucsh för grejjer som kliar. Jag har två stycken ett som är en typ flecce filt aktig Baby blå (hur matscho är det ?) det andra är ialla fall beige med baby rosa kanter men mest beige bättre, det är ett riktigt vinter täcke som prasslar så där äckligt som ikea påsen ungefär, jaa matten hämtar hö i en sån.

Igår morse gick vi som vanligt runt station och då brevid ån.. Där bor det nurton änder.... vet ni att dom sover på land? Joo för när vi kom väckte vi alla och dom kom i ett huj över oss och sen bara bombade ner i vattnet så det splashade hela tiden. och inte kollade dem om det var öppet vatten där dom landade först utan en del krashade på isen hahaha.
Jag och matten tyckte det var riktigt obehagligt från den totala tystnaden till ett helt å-krig på 2 sekunder.

För en vecka sedan spändes jag för en vagn och tänk jag är nog inkörd innan -säger matten, men jag har tydligen inte fått godkänt i Svenska språket, för det var en hel del jag inte fattade typ allt. men vi får väl börja träna med vagnen.

Imorgon har matten och storhussen djuren så då var det massor som jag skulle göra jaa inte vet jag men nåt om mina fötter igen..

Nu skall jag passa på och kolla in soluppgången ute i hagen hörs på måndag... Nikita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0