Mån 19/1-2009

Tjenixen... Måndag igen, i helgen var jag och matten ute på lång prommis, 3,5 timme och vi träffade jätte många andra hästar. Igår skulle jag köras så på, med selen och vagnen så körde lillmatte och Lowa var med (storhusses lillasysters dotter) Det gick jätte bra tydligen.
Sen promenerade vi med Lowa och Loke(deras häst) på en skogspromenad.
Jag har tränat ligg och sitt i helgen har gått bra men det kommandot sitter inte ännu, så vi ska tydligen fortsätta med detta. Storhusse har klyvt och kastat in ny ved i vedboden ja den var tydligen slut,, Något om kall bostad eller så.
Så han tog hem en conteiner 10 m3 med sågade stubbar och så har han klyvt hälften redan men nu är det fullt i vedboden.
Imorse var jag inte särskilt pigg, matten tror jag har ont i magen. men tydligen är bote medlet att gå ut på promenad för att några tarmar skulle komma igång sen skall man tydligen bara äta hö.. alltså inget gräs och inte nån havre men jag fick två nävar för att jag inte skulle va ledsen.
Nu ska matten börja jobba. -Jaa jag sitter härmed med den 1a  av dagens 8 koppar kaffe, det är -0 grader ute och det blåser kraftigt så det känns som -10 grader.. Jag får straxt börja elda i huset eftersom det bara är 20 grader inne.

Nikkis och willen hälsar... besök dom gärna bakom plansilon.. men idag får ingen äta morötter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0