Mån 26/1-2009

Grått, is,mörkt, blött,otta,  +1,5 grader
Johoja i morse fanns det inget posetivt att va ponny. Nix vi gick en micro promenad... fast i fredax och helgen har det faktiskt varit skoj.. i torsdax gick vi till Arninge c och det är en ganska rolig promenad då vr lill husse med och han la sin jacka på min rygg så jag fick bära den hela vägen jag var verkligen hjälpsam.
Sen har jag verkligen lyckats träna matten att jag skall ligga ner snabbt och sen sitta upp jätte länge och hon formligen sprutar in morötter i min mun... Hur jag gör?? ja det är min hemlighet. Sen har jag fått vara med henne på jobbet när hon ströar och fodrar och så där, ganska roligt faktiskt för emellan får jag beröm och jag får träna på mina trix som jag redan kan. Jag har nu även lärt mig att hoppa upp på saker och ställa mina framben på höga grejer så som bord, stolar, trästockar mm och jag är tydligen FANTASTISK!!!
I fredax fick jag spel, jag gnäggade högt när matten kom och skenade emot henne sen rusade jag med henne på släp hela vägen till station.. där höll hon på att dö, så sen fick jag sakta ner och gå långsamt hem och hon flåsade tydligen i flera timmar efteråt.. 
Japp detta var min helg hoppas ni andra åxå hade skoj..Nästa helg har matten inte djuren och nu håller hon på med en trix lista som jag skall lära mig, den är nu två sidor lång Man hoppas nu att det finns så mycket morötter kvar i Sverige.
En del trix är tydligen väldigt svåra så matten måste ha hjälp. hon har åxå tror hon beställt en sele från Tungelsta men någon del är det vänte tid på ca 1 månad.

Nu skall jag fundera över hur jag kan få henne att lära mig ett trick åt gången...Tack och hej Nikkis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0