Måndag 12/1-2009

Vindigt j det blåser som sjutton. men 5 plus grader (jag behöver inte ha det kliiga täcket på mig!!!
Idag hittade matten en rund vit grunka i skogen, japp den låg helt stilla under en buske. Hon smög frampå tå till den så hon kunde fånga den, men rätt som det blev den rädd för hennes fot och hoppade upp på vägen precis framför mina ben, jag försökte nosa på den, men den den bara pinnade iväg. När matten kom upp ur skogen lyckades hon fånga den i armarna ja den bet inte eller så, och inte morrade den heller och så fort den var i hennes knä lugnade den sig och låg helt stilla där.Hon sa att den skulle få bo hos mig (AHHH) Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det??? Ja det kanske går bra (det kanske är roligt att få lite sällskap)  men den kommer inte få min havre iallafall, utan den får väl ha en egen matskål, jag vet inte vad en sån här äter, men kanske den inte gillar havre. Ä r det inte lite konstigt att man går och fångar in grejer och sen låter mig passa dem?
Jag tror att jag kommer få leka med den varje dag nu...BARNVAKT så att säga.
Matten sa att om vi tycker om varandra så kan vi gemensamt hitta på ett smeknamn åt bollen ja hon sa att djuret heter boll redan, men man kan ju döpa om dom om man vill. Lattjo! 
När vi kom in i boxen fick jag min havre som vanligt och matten släppte ner bollen i halmen men nu var den helt stilla och inte ville den ha min havre heller neej den bar satt där och väntade på att jag skulle äta färdigt och kanske leka med den sedan... Artig jaa riktigt snäll faktiskt. Jag tror jag skall snacka med den sedan och berätta vad som gäller här i boxen och hagen bakom  plansilon.. Ha det bra och besök oss gärna om ni har vägarna förbi................Nikkis och nu bollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0