Tisdag 27/1-09

Snö Ny Snö man kunde höra matten långt innan hon dök upp det knarrar under hennes skor... Vi var dom första som gick till station från vårt håll det är så härligt att vara först med att göra spår i ny snö...Matten är dock bekymrad det är så lite snö kunde det inte ha kommit ca 7 cm nix bara 1,5 cm det är inte befogat att göra nåt då.
Jag fick idag gå upp på perongen när ett tåg stod inne och vara med om när det åkte, precis brevid mig, men det är inget att hetsa upp sig för. Värra var glas-kuren med en bänk... -Man kan se rakt igenom väggen, på andra sidan såg man ån och skogen AH!! hur märkligt är inte det??? Jag var tvungen att stå en lång stund och fundera på hur det är möjligt???
Sen hittade jag en papperskorg....smarre smaskens, japp tvåbeningen kastar inte bara papper utan sjyssta äpplen mm
Och där Änderna finns i ån, där har någon släng frön och BRÖD bitar fantastiskt!!!! alla snälla som lägger ut det här bara till mig... Fast matten verkar verkligen inte förstå att det är till mig, utan hon säger att jag inte får smaka för det kan jag bli sjuk av, dessutom säger hon att alla dessa godbitar är till änderna! Ha vi har en liten fajt där på morgonen fast hon vinner jämt.. Tror hon, för efteråt kan man pressa henne på morötter hela vägen hem, och man behöver inte trixa så där väldigt mycket för att hon skall få dåligt samvete...(neej det går inte ätt äta det är tydligen stor skillnad på mat -vete och sam -vete) villken JAG VET (e) INTE....

Nej nu ska jag ut på baksidan efter fruckosten och göra änglar och leta efter Wilsson ( han är ju åxå vit och försvinner i ny snö men han är på baksidan nånstans vi ska nog försöka lista ut det här med VETE idag...tjopp Nikkis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0