Torsdag 15/1-2009

Igår var matten i lillmattes skola på något mamma möte... Det gick visst ganska bra. Lillmatten är tydligen duktig på trixen i skolan hon får nåt betyg och vad jag kan förstå så räcker det för att hon ska kunna flytta hemifrån i höst..
Är det någe krångligt i tvåbens världen va?? Vi hästar bra flyttar utan betyg,

Igår kväll tyckte matte att jag skulle tömköras så, på med longer gjorden ja den har en massa mer remmar än en drag sele och så det kalla tränset så nu skulle vi öva på svänga höger och vänster jaa matten säger ett ord och så drar hon i den sidan som det gäller sen är det bara för mig att gissa vad hon menar, om jag går åt det håll hon drar i får jag en klapp om jag gör tvärtom pratar mattten med den hårda rösten, japp inte så svårt att göra som hon vill då..

Matten tyckte vi skulle försöka att gå igenom fjordarnas bostad när vi går ut för att det är kortare men då måste jag vara snäll och inte mucka med dem.. och det går jätte bra vi promenerar bara igenom och nångång kommer en av dem fram och gnager i min päls inte så det gör ont bara så där lagom gulligt.
Så om några gånger kanske ingen tycker att det är konstigt att jag går igenom.

I helgen skall vi tydligen gå på en lång promenad igen kanske via vågsjö fast kanske åt andra hålletr den här gången?

Nu har väldigt många tvåbeningar trott att jag är en hund vid stationen ja vi möter ju en hmassa såna och dem verkar tycka att det är konstigt att man promenerar med en häst och att det bara är hundar som skall promenera.. Fnys vi hästar gillar åxå att se oss omkring och jag nosar runt och stannar och äter gräs, nosar på folk och är snäll mot alla så jag vill verkligen inte misstagas för att vara en hund. Vilken ras skulle det vara då?? Pyreneer?? Ja kanske?
Hundar är enligt min åsikt vimsiga gnäbbiga och kan inte gå i koppel nix varje gång vi möter en så är dom heltokiga klättrar på bakbenen, kryper, skäller eller bara kastar sig emot mig neej dom är verkligen ouppfostrade och oartiga!!!
Så jag vill absolut inte bli förväxlad med en sån...Fast igår träffade vi en flick som tydligen bara tyckte om ponnys och inte om hundar alls så nu känns det lite bättre ... Nu skall Jag snacka med Willson om hur man inte gör när man går i koppel...Tjipp Nikkis och Wilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0