FREDAG 20/3-09

Stor husse 45 i onsdax..Nu skall det firas!   i morgon, då kommer tydligen folk på besök. Matten har djuren så hon kanske inte hinner vara med hela dagen men hon kommer att kunna besöka huset tror hon. Igår var vi på prommis.. en jobbig en Upp till skansbergs toppen på tid.. ja hon tyckte vi skulle springa uppför..Japp kände jag jag behöver få skena omkring lite men hon ger upp efter första branten, STOOPPPPP!!! sen skulle vi gå lugnt och stilla och stanna oh vila här och där HELT VÄRDELÖS matte.. hon vill ju så mycket men den tjocka kroppen är ju i vägen hela tiden.. Hennes JÄRTA måste ju var som på en nitifemton årings........... Jag fyller faktiskt bara 6 år och mitt Hjärta är som på en tre åring starkt och friskt hahahah... Men jag har kommit på att om man biter henne i sidan och sen börjar springa då jagar hon efter (en kort sträcka) men med övning så borde man kunna få henne att springa längre och längre sträckor varje dag.. VAD TROR NI????
Vi har fått en kalv Jaaa inte matten och jag utan en kossa i lagårn den är jätte fin, svarta sidor och vitt på ryggen, och inte är den rädd av sig neej den kommer fram till grinden och man kan klappa den.. Så snart enl matten kommer gården att myllra av djur bäbisar det ska ju komma ett föl åxå så nu är det ju på riktigt väntans tid.
Nix nu skall jag nog straxt komma ut i hagen så vi hörs..

Till Sofie, Vi saknar dig hoppas allt går bra och att du har roligt! Din pojkvän berättade att du smakat på socker rör Hur var det??? Matten är avundsjuk jag vet inte hur sjuk man är då?? men hon verkar inte hosta inte ha feber så det är nog inget farligt kanske blir hon frisk snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0