Tis 3/3 09

Tjenixen igår fick matten min stamtavla från Tyskland och även mitt Tyska häst pass så nu har jag två. Enl stamtavlan heter jag inget bara ett nummer DE 410 100552403, och jag skall tydligen vara brännmärkt på mitt högra lår med en symbol och nr 24, Matten skall kolla detta men för att se måste hon blöta ner min päls och det är ju lite kallt....
Stuteriet heter Gestüt Max und Moritz, och ligger i Herford Tyskland. 

Min Pappa heter  (Se bild nedan) Merlin De 335 350228496 och är en partbred shetl, färg Tigerschecke.
Nikkis Pappa

Min Farfar heter Morei  DE 335 351193889 Part bred shetl. Färg Schimmel
Min Farmor heter Hauptstutbuch Anette V. Brunn. DE 302 020037188 Part bred shetl, Färg Leopard.


Min Mamma heter Hauptstutbuch Zuchbuch Svetlana DE 335 350228396, Partbred shetl Färg Tigerschecke

Min Morfar (se bild nedan) Heter Mescal DE 335 352127191 Part bred shetl, Färg Schwart brun
Nikkis morfar

Min Mormor heter Hauptstutbuch Sonny von Brunn DE 302 020037088 Shetland, Färg Leopard.

Dessa är mina närmaste, det finns 8 namn till men det blir så krångligt ...Matten undrar nu hur min mamma ser ut eftersom jag är vit..??? och är stamtavlan verkligen helt rätt? Nja nu ser den ju ut så här så ...men är det inte lite märkligt att både pappa och morfar är svarta?? Ja Farfar skulle ju ha va varit skimmel och både farmor och mormor är samma som jag Leopard. Ja vi får kolla brännmärket om det är samma som på pappret.

Imorse gick vi på promenad.. Och Matten snackade om att jag skulle tränas på att inte bli rädd för den prassliga tidningen.. Jag vet inte om jag är rädd eller bara tycker att prassliga tidningar låter äckligt? iv iket fall så lade matten den äckliga tidningen på min rygg det har hon ju gjort förut men då låg den stilla nu retade matten tidningen så att den fladrede och prasslade något förskräckligt.. ja det klart när man inte vet vad som skall hända när hon retar den då är det ju läga att bli rädd.. matten höll grimmsnöret jätte kort och retade tidningen och jag försökte smita undan jaa så här höll vi på tills alla utom tidningen blivit svettiga men matten berömde mig och efter ett tag brydde jag mig inte om tidningen och då fick jag morötter och berömm samt att den äckliga tidningen blev straffad och blev ned knölad i mattens stora ficka Ha där fick den.
Nu skall matten hämta mer kaffe och börja jobba.. Vi har ju fått ca 5 cm ny snö inatt så alla plogar snö, Skönt nu kan vi börja tjäna pengar igen.  Till Sofie om du läser Mellan hussen har kommit hem Super brun, Rakad mm Vi träffade din syrra i lördax hon verkade må bra men hade bråttom till nåt riktigt märkligt FRISKIS & SVETTIS (USCH)  Ha det bra samtliga Kompisar Hörs imorn NIKKIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0