Mån 4/5-2009

Ny månad...Maj Maj Måne!!!  Bara 11 dar kvar till Sofie kommer hem! I lördax kväll damp det ner en fölunge###### en liten hingst Japp bara ben och lite ragg minsann, ´När matten skulle ta ut mor och baby på söndagen i´en dagis hage så hotade han tydligen med att bitas men matten blev inte rädd, neej föl som är så små har ju inga tänder. Men neej inte försökte han bita matten utan föl gör sådana gap rörelser med munnen för att få vuxna hästar att förstå att dem är föl och behöver beskyddas...
Japp alla stona blev ju helt lyriska när människorna kom och fångade mamman och fölet,, jo dem tyckte att det var bra att låta mor och barn komma in i stallet ett par dar så dem fick lite lugn och ro ibörjan,, men det tyckte de andra stona var en puckad ide dem ville ju åxå vara med och gulla med den,
Så nu har alla stalltjejerna samt Krister kommit med en massa namn förslag på den lille och matten gillade först Dollar men sen kom Krister på DIEZEL -hel bra tyckte matten så hon röstar på Diezel oh så lätt att säga.. Men vi får väl se vad det blir.
Annars kom mattens syrra med familj och dem badade varm badkar på kvällen grillade och festade det är ju inte klogkt så mycket Partaj som dem riggar.
Igår fick jag följa med på inkörninga av Jonte.. (fjording föl & gammal granne till mig)  och jag fick dra en shetlandponny Stina på släg med ett barn på ryggen jag var jätte duktig dessutom hoppade hingsfasonen in i slut backen där jag rajsade upp för med matten i vagnen och shettisen bakom matten tyckte jag var duktig uppför men att jag borde släppa mitt hingst beteende fast jag har ju blivit lugnare... Så snrt kanske det är borta helt (Tror matten).
Nix i pixi nu regnar det ute så jag skall krypa under ett träd en stund
Glöm inte att heja på mig om ni går förbi...
Nikkisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0